Logo Playboye, symbol erotiky- 1
Design

Logo Playboye, symbol erotiky

Alexandr Septiembre 25, 2023

Když značku okamžitě poznáte podle svého loga nebo podle image, znamená to, že svou marketingovou práci odvedla velmi dobře. Podnik nevyhraje jednoduše tím, že prodá více a lépe, tím, že osloví více lidí. Stanovení našich charakteristik je nezbytné, pokud se chceme odlišit od konkurence. To, že nás každý pozná pouhým pohledem, aniž bychom museli vysvětlovat, co děláme, je výhoda, kterou chce každý. V každém odvětví, v jakékoli době vždy existovaly značky, které byly definovány díky svým symbolům, logu a přeměnily je na svou značku. Protože dobré logo nás nejen ukazuje světu a odkazuje nás proti konkurenci, ale také vyjadřuje vše, čím jsme. To je zvláště důležité, vezmeme-li v úvahu, že mnoho firem a značek své jméno na logo ani neuvádí, protože ho nepotřebují.

Ve skutečnosti existují loga, která se stala autentickými symboly populární kultury, dokonce přesahující svou vlastní značku. Ty, které vidíte kdekoli a okamžitě rozpoznáte, nejen odkud pochází, ale vše, co představuje. Stává se to například u Nike, který má velmi zvláštní a zvláštní vzhled, ale také u jiných, jako je Ferrari nebo BMW. Tato loga se ve skutečnosti při mnoha příležitostech stala symbolem statusu. Ví někdo, jak vypadá symbol Microsoftu? A ne, nemluvíme o Windows, jeho operačním systému, jehož logo se v každé verzi mění, ale o samotném logu Microsoftu. Určitě mě nic nenapadá, ale když mluvíme o Apple, věci se mění… Je to velmi rozpoznatelné a firma ani nemusí uvádět své jméno, protože lidé už vědí, že se o nich mluví o tom, když uvidí logo nakousnutého jablka. Totéž se děje s Playboyem, dokonce mnohem zajímavějším způsobem. Společnost asimilovala logo hravého zajíčka nejen s časopisem, ale se vším, co se publikace Hugha Hefnera snažila sdělit. Glamour, zábava, smyslnost, styl, flirt… Tak moc, že ​​to dnes najdeme na těle i pleti mnoha žen a mužů po celém světě.

Velmi dobře rozpoznatelné logo

Funkcí dobrého loga je přesně reprezentovat vše, co chce značka říci, aniž by použilo jméno. Logo Playboy je tak dokonalé, protože je rozpoznatelné, protože je jedinečné, vyjadřuje vše, co chce značka prodávat a je také velmi oblíbené ve svém jednoduchém a elegantním stylu. Najdeme ho v časopisech, ale také ve všech produktech souvisejících se značkou, od hrnků po trička, dokonce i spodní prádlo nebo kondomy. Playboy vždy uměl velmi dobře využít výhod svého marketingu a neměl problémy s prodejem všech typů produktů souvisejících s jeho značkou. A lidé je kupovali s radostí, protože nošení tohoto loga také označuje určitý status, určitý záměr. Takto si homnozí dokonce nechali vytetovata slouží jako chodící reklama značky.

Původ loga

Abychom pochopili důležitost tohoto loga, musíme se vrátit do roku 1953. Právě v tu chvíli se vizionář Hugh Hefner rozhodl vytvořit pánský časopis, který měl svůj vlastní styl. Použití Marilyn Monroe, v té době rostoucího erotického mýtu, jako obrázku pro první obálku bylo obrovským úspěchem. Impozantní blondýnka se objevila, samozřejmě oblečená, na krásné černobílé fotografii zabírající celý obal. Název psaný červeným písmem byl nahoře, ale… po logu ani stopy. Kde byl slavný králík? Na jeho nalezení bychom si museli počkat do druhého čísla časopisu. Ve skutečnosti to bylo z toho druhého vydání, kdy časopis vytvořil toto logo jako vlastní, aby se stalo jedním z nejslavnějších na planetě.


Autorem loga byl Art Paul, umělec, který dokázal pomocí několika jednoduchých tahů znázornit vše, co chtěl Playboy sdělit svým čtenářům a světu. Po neúspěšném prvním logu, kdy se časopis měl jmenovat Stag Party, se Paul rozhodl pro další zvíře, tentokrát králíka. Hefner tento design miloval, protože mu připadal smyslný a hravý, ale zároveň elegantní. Stejně tak králík je zvíře se zřejmými sexuálními konotacemi, i když v logu to bylo hodně v pozadí. Byl to dokonalý symbol reprezentující ducha Playboye: zábavného a sexy magazínu, který chtěl zaujmout svět.

Styl Playboy

Jedním z klíčů k úspěchu Playboy je bezpochyby to, že Hefner měl od začátku publikace velmi jasno v hodnotách, které chtěl sdělit. Hledala jsem zábavný, hravý, smyslný, morbidní časopis, který by byl pro muže zajímavý nejen fotkami, ale i obsahem. Sex byl háček, ale na jeho stránkách byla i intelektualita. Nesmíme zapomínat, že spublikací přicházeli v té době spolupracovat významní spisovatelé ocenění nejlepšími cenami ve světě literatury. Styl Playboy si razil cestu nejen mezi mužské, ale i ženské publikum. Dívky se chtěly objevit na obálce, protože ty akty byly elegantní, smyslné, měly třídu.

Logo bylo posvěcením všeho toho stylu, všech těch odkazů, soustředěných v hlavě jednoduchého králíka v černé a bílé. Tím, že je králík z profilu a má na sobě motýlka, je ještě lépe rozpoznatelný. Králíček se od první chvíle stal maskotem Playboye a vlastně i dívky, které se účastnily akcí značky, se převlékly za sexy zajíčky. Logo předčilo všechna očekávání a netrvalo dlouho a některé dívky se na obálce se symbolem vytetovaným v 80. letech objevily. Ženy, které si ze stylu Playboye udělaly něco vlastního a které vzaly toto logo jako důležitou součást své osobnosti, jako reprezentaci svého stylu a sebe sama.

Jak logo reprezentuje značku

Úspěch loga Playboy nebyl náhodný. Ve skutečnosti je těžké vymyslet logo, které je tak výrazné, tak zvláštní a ještě navíc ve značce, která nepatří zrovna k těm nejlepším na trhu. Apple má miliony příznivců po celém světě, ale jen málokdo si troufne vytetovat například jeho logo. Protože kdyby to udělali, nechali by si tetovat Apple. Dívka, která si na tělo vytetuje zajíčka Playboye, však s časopisem přímý vztah nenavazuje, i když tak činí nevědomě. Tetuje koncepty smyslnosti, stylu, půvabu a zábavy, což vyjadřuje totéž logo. Pokud chceme definovat, co je sexy v jediném symbolu, je pravděpodobné, že se dnes mnozí rozhodli nakreslit logo Playboy, a to z něj dělá mistrovské dílo.